• Zvětšit velikost písma
  • Standardní velikost písma
  • Zmenšit velikost písma

Používání mobilních telefonů zaměstnanců pro služební účely se neobejde bez evidence hovorů

Email Tisk PDF

 

V praktickém podnikatelském a zaměstnaneckém životě se často vyskytují situace,

 

 

 kdy  zaměstnanec  při plnění svých pracovních úkolů používá svůj mobilní telefon pro služební účely. Zaměstnanci  za služební použití jeho mobilního telefonu  účely vzniká nárok na   náhradu s tím spojených  jím vynaložených  nákladů.  Protože zaměstnanec nemůže uskutečnění   takového telefonického hovoru doložit   účtenkou s potřebnými údaji o jeho  délce, ceně, době  a volané účastnické stanici a příslušná náhrada má být průkazným účetním dokladem s těmito údaji podložena, musí o služebních hovorech ze soukromého mobilního telefonu vést evidenci. Ze své praxe vím, že se jedná se o evidenci  pro zaměstnance náročnou a v některých konkrétních podmínkách a situacích obtížně  bezprostředně zvládnutelnou Zaměstnancův nárok na náhradu nákladů spojených se služebním telefonováním by měl být doložen jím vypracovaným a vlastnoručně podepsaným soupisem služebních telefonních hovorů s údaji o volaných číslech, době a ceně hovorů včetně dokladu o nákupu předplacené karty. Tento soupis by měl překontrolovat, odsouhlasit a podepsat zaměstnancův nadřízený nebo jím pověřený pracovník.

Pokud bychom náhrady za služební využívání soukromých mobilních telefonů vypláceli bez výše uvedené průkazné a věrohodné evidence, neunesli bychom při daňové kontrole zákonné důkazní břemeno, což je v daňovém řízení vždy spojeno  s velice nepříjemnými finančními  důsledky – doměřováním daně a penalizací.  

 

 

Ing. Vladimír Opatrný

   daňový poradce

 

 

Akce

Přihlášení